Original title:
Využití PR při prezentaci značky v oblasti doplňků výživy
Translated title:
A Presentation of brand in the nutritional supplements area by using PR article
Authors:
Šišková, Petra ; Voráček, Josef (advisor) ; Křížová, Xénie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Využití PR při prezentaci značky v oblasti doplňků výživy Anotace: Bakalářská práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje pojem značka a popisuje její hodnotu a přínos. V dalších kapitolách teoretické části jsou vymezeny pojmy sportovní marketing, sportovní reklama a public relations. Součástí této části práce je také charakteristika sdělovacích prostředků a způsobů komunikace s nimi. Praktická část se zabývá charakteristikou značky NUTREND a obsahuje také SWOT analýzu. Klíčovou částí praktické části je analýza PR činnosti společnosti, její porovnání s konkurenčními společnostmi v oboru a popis tvorby PR článku pro prezentaci značky. Cílem práce je zhodnotit přínos PR aktivit a PR článku pro prezentaci značky a předložit návrhy pro zefektivnění komunikace se sdělovacími prostředky za účelem vytvoření pozitivní image značky. Klíčová slova: Značka; Public relations; Propagace; PR článek.Title: A presentation of brand in the nutritional supplements area by using PR article Summary: The bachelor thesis is divided into two parts - a theoretical part and a practical part. In the theoretical part is definition of the concept of brand and it also describes its values and benefits. There are definitions of sports marketing, sports advertising and public relations in other parts of the theoretical part. The theoretical part also contains characteristics of media and the ways of communication with them. The practical part deals with characteristics of the NUTREND brand and SWOT analysis as well. Key topic of the practical part is an analysis of PR activities of the company and its competition and also description of using PR article for its presentation. The goal of the work is an analysis of the PR activities benefits for the brand presentation and also to submit some proposals to make the communication with media more effective for creating a positive brand image. Keywords: Brand; Public relations; Advertising; PR article
Keywords:
advertising,PR article; Brand; Public relations; PR článek; propagace; public relations; Značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51029