Original title:
Důvody vzniku a systém provozování vybraných lanových center v ČR
Translated title:
The reasons for building and operation system of selected rope courses centers in Czech republic
Authors:
Kreutz, Petr ; Vomáčko, Ladislav (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název Práce: Důvody vzniku a systém provozování vybraných lanových center v ČR Cíle práce: Bakalářská práce má za cíl zjistit hlavní motivační stimuly pro vznik vybraných lanových center ČR. Strukturu návštěvnosti, využití parku a návaznost služeb. Metody práce: Informace pro tvorbu práce byly získány metodou řízeného rozhovoru na jehož základě byl vytvořen nestandardizovaný dotazník, který byl elektronicky distribuován do 49 lanových center v ČR. Získaná data byla zpracována a vyhodnocena graficky a tabelárně. Výsledky: Většina provozovatelů, kteří odpověděli na dotazník uvedla, že lanové centrum jim slouží ke zvýšení atraktivity rekreačního zařízení nebo okolí. Dalšími motivy byla návštěvnost místa, kde lanové centrum leží nebo absence lanových center v okolí. Klíčová slova: Lanové centrum, marketingový mix, sportovní služby.Title: The reasons for building and operation system of selected rope courses centers in Czech republic. Objectives: Objective of this thesis is looking for main motivation for building rope courses centers in our country, which groups of people attending them mostly, how the price was set or how often new obstacles are building there. Methods: All data in this thesis were collected by questionnaire and telefonic interview with operators of rope courses centres. Results: Most of operators, who answer the questionaire, said, that rope courses centre serve them for rising attendance of recreational site. Other motives was attendance of surrounding distrikt or absention of rope courses centres in neighborhood. Key words: Rope courses centre, marketing mix, sports services.
Keywords:
marketing mix; Rope courses centre; sports services; Lanové centrum; marketingový mix; sportovní služby
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/51019