Original title:
Motivace rodičů k výběru waldorfského typu vzdělávání
Translated title:
The Motivation of Parents to Choose Waldorf Education
Authors:
Karoušová, Veronika ; Šubrová, Anežka (advisor) ; Kasíková, Hana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je z velké části najít odpověď na otázky: Co přivádí rodiče a potažmo jejich děti do lavic waldorfských škol? Proč překonávají v mnoha případech dojíždění z velké dálky? Proč platí školné? Proč každý měsíc dochází na třídní schůzky? Proč pracují a pomáhají škole bez nároku na odměnu? V teoretické části je vymezen pojem motivace, zmapována určitá specifika waldorfského školství a přiblíženy nosné myšlenky z oblasti výchovy a metodiky vyučování podle Dr. Rudolfa Steinera, zakladatele Anthroposofie, z níž waldorfská pedagogika vychází. V empirické části jsou zhodnoceny výsledky výzkumné sondy zaměřené na motivaci rodičů k volbě waldorfské školy pro své děti.The aim of this work is from the most part response for the questions: What is pringing parents and therefore their children to Waldorf schools? Why do they in many cases long distaches from their homes to Waldorf schools? Do they pay tuition fee? Why do they come each month to schools for parents reuninon? Why do they help school without any compensation? In the theoretical part there is a definition of this motivation, there are mapped out some specifics of Waldorf education and teaching methodology according to Dr. Rudolf Steiner, founder of the Anthoposophy it Waldorf education is based on. In the empirii part there is evaluation of the result of the research focused on investigation of the motivation.
Keywords:
The Motivation of Parents to Choose Waldorf Education; Motivace rodičů k výběru waldorfského vzdělání
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/49954