Original title:
Marketingová koncepce pro I. ČLTK Praha
Translated title:
Marketing concept for 1.ČLTK Prague
Authors:
Svoboda, Jakub ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingová koncepce pro I. ČLTK Praha Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvořit marketingovou koncepci I. ČLTK Praha, která identifikuje současný i budoucí stav organizace, stanoví cíle organizace a strategie jejich dosažení, definuje marketingový mix a určí způsob implementace a kontroly stanovených strategií. Metody: V mojí práci jsem využil kombinaci kvalitativního a kvantitativního výzkumu. K definování výchozí situace jsem použil popisný výzkum, konkrétně techniku pozorování. K získání dalších údajů o situaci organizace jsem realizoval interview s manažery organizace. K hodnocení vnějších faktorů jsem uplatnil STEP analýzu. Kvantitativní výzkum představoval marketingový výzkum ve formě elektronického a písemného dotazování. Formulaci slabých a silných stránek klubu, příležitostí a hrozeb jsem uskutečnil pomocí SWOT analýzy, které jsem podrobil také konkurenci. Výsledky: V rámci diplomové práce byla vytvořena marketingová koncepce pro I. ČLTK Praha. Klíčová slova: Marketing, marketingová koncepce, marketingový mix, marketingový výzkum, sponzorování.Title: Marketing concept for I. ČLTK Prague Objectives: The main objective of this work is to create a marketing concept for I. ČLTK Prague, which identifies current and future state of the organization, the organization's objectives and strategies to achieve them, defines marketing mix and determines how to implement and control set strategies. Methods: In my work I used a combination of qualitative and quantitative research. To define initial situation, I used the descriptive research, specifically the technique of observation. For further information on the situation I interviewed managers of the organization. For the evaluation of external factors I applied the STEP analysis. Quantitative research was represented by marketing research in the form of electronic and written questioning. For the formulation of strengths and weaknesses of the club, opportunities and threats I used the SWOT analysis, which I used also for competitors. Results: Within the thesis a marketing concept for I. ČLTK Prague was developed. Keywords: Marketing, marketing concept, marketing mix, marketing research, sponsorship.
Keywords:
marketing; marketing concept; marketing mix; marketing research; sponsorship; marketing; marketingová koncepce; marketingový mix; marketingový výzkum; sponzorování
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/49387