Název:
Metodické pomůcky pro práci se slovesy pohybu v počáteční výuce ruštiny
Překlad názvu:
Teaching aids for work with verbs of movement at elementary level in Russian language teaching
Autoři:
Štefanová, Eva ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 3 NÁZEV: Metodické pomůcky pro práci se slovesy pohybu v počáteční výuce ruštiny ABSTRAKT: Tato diplomová práce pracuje s problematikou ruských sloves pohybu. Cílem diplomové práce je vytvoření uceleného souboru cvičení a dalších podpůrných materiálů (pracovní listy), které slouží jako rozšiřující materiál pro výuku vybraných sloves pohybu pro začátečníky od třinácti let. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, přičemž teoretická část vymezuje slovesa pohybu z pohledu lingvistického a obecně charakterizuje didaktické postupy při výuce gramatiky cizího jazyka. Praktická část je tvořena souborem cvičení a dalších podpůrných materiálů sloužících k prezentaci a procvičování vybraných sloves pohybu. KLÍČOVÁ SLOVA: slovesa pohybu s prefixem, slovesa pohybu bez prefixu, slovesný vid, didaktické přístupy a principy, praktická cvičení, metodická pomůcka, pracovní list4 TITLE: Teaching aids for work with verbs of movement at elementary level in Russian language teaching SUMMARY: This diploma thesis deals with the topic of Russian verbs of movement. The aim of the thesis is to compile a comprehesive set of practical exercises and additional teaching materials (work sheets), which can be used as a supporting material in Russian language teaching. The set of practical exercises and additional teaching material is suitable for students at the age of thirteen years and above. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The teoretical part defines verbs of movement from a linguistic aspect and generally characterizes the didactic approaches to teaching foreign language grammar. Practical part includes a comprehensive set of practical exercises and additional teaching materials focused on a presentation and practice of selected verbs of movement. KEY TERMS: verbs of movement with prefix, verbs of movement without prefix, verb aspect, didactic approaches and principles, practical exercises, teaching aid, work sheet
Klíčová slova:
didaktické přístupy a principy; metodická pomůcka; pracovní list; praktická cvičení; slovesa pohybu bez prefixu; slovesa pohybu s prefixem; slovesný vid; didactic approaches and principles; practical exercises; teaching aid; verb aspect; verbs of movement with prefix; verbs of movement without prefix; work sheet