Original title:
Metakognice v kurikulu a její podpora ve vyučování
Translated title:
Metacognition in curriculum and its support in school teaching
Authors:
Lisner, Luboš ; Krykorková, Hana (advisor) ; Kasíková, Hana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá podporou metakognitivních dovedností žáků ve vyučování. Vychází z právních předpisů, rámcových vzdělávacích programů, specifických koncepcí (zaměřených zejména na rozvoj učení) a ze zásad pro úplné řízení kvality. Přináší specifický model selfmanagementu pro učitele.This paper treat of the support of the metacognitive skills in school teaching. Resources for elaboration of this paper are legislation, framework educational programs, specific concepts for development of learning and principles of total quality management. The outcom of this paper is specific model of teacher's self-management.
Keywords:
criterion; curriculum; evaluation instrument; learning; Metacognition; self-management; strategy; teaching; total quality management; evaluační nástroj; kritérium; kurikulum; Metakognice; sebeřízení; strategie; učení; vyučování; úplné řízení kvality
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/49084