Original title:
Marketingový výzkum spokojenosti fanoušků HC Sparta Praha
Translated title:
Marketing research of HC Sparta Praha fans' saticfaction
Authors:
Mikšovská, Klára ; Voráček, Josef (advisor) ; Šíma, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový výzkum spokojenosti fanoušků HC Sparta Praha Cíle práce: Cílem této diplomové práce je zjistit, jak byli fanoušci HC Sparta Praha spokojeni s kvalitou a kvantitou klubem nabízených služeb v sezóně 2010/2011. Na základě výsledků marketingového výzkumu navrhnu nové služby, které by v následujících sezónách mohly vést ke zvýšení spokojenosti fanoušků HC Sparta Praha, případně navrhnu změnu služeb stávajících. Metody: Ve své diplomové práci jsem použila metodu osobního dotazování, elektronického dotazování a pozorování. Metodu osobního dotazování jsem použila při konzultaci otázek dotazníku se zaměstnanci marketingového oddělení klubu. Metodu elektronického dotazování jsem použila pro sběr dat a metodu pozorování jsem použila při práci v Zákaznickém centru a při návštěvě domácích zápasů HC Sparta Praha. Výsledky: Zjistila jsem, že fanoušci HC Sparta Praha byli spokojeni téměř se všemi službami, které jim klub nabízel. Nejvíce je pro ně při návštěvě domácího utkání důležitý sportovní výkon, nejméně naopak doprovodný program. V celkovém součtu se hodnocené aspekty pohybovaly nejhůře kolem čísla 3 ("ani spokojen/a, ani nespokojen/a"). Klíčová slova: služba, marketingový mix ve sportu, marketingový výzkum, spokojenost fanoušků, lední hokejTitle: Marketing research of HC Sparta Praha fans' satisfaction Objectives: The main objective of this diploma thesis is to find out how satisfied were HC Sparta Praha fans with the quality and the quantity of services that were offered them during season 2010/2011. As the contribution of the diploma thesis I will propose, according to the outcome of the marketing research, new services that can HC Sparta Praha offer to increase the fans' satisfaction. I will eventually propose how to improve current services. Methods: I used a method of personal interview, electronic survey and observing in my diploma thesis. The method of personal interview was used for the preparation of a questionnaire. I interviewed employees of HC Sparta Praha's marketing department. The method of electronic survey was used for data collecting and I used observing when working in a Customer Care Centre and when attending HC Sparta Praha's home matches. Results: I found out, that HC Sparta Praha fans were satisfied with almost all services, that the club offered them. The most important thing, when attending home match, is a sport performance and the less important is a supplementary program. In total was the worst evaluation around number 3 ("not satisfied, nor dissatisfied"). Keywords: service, marketing mix in sport,...
Keywords:
fans' satisfaction; ice hockey; marketing mix in sport; marketing research; service; lední hokej; marketingový mix ve sportu; marketingový výzkum; služba; spokojenost fanoušků
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48716