Original title:
Vliv zadavatelů na podobu kurzů outdoor management training
Translated title:
Effect of submitters to the form of outdoor management training courses
Authors:
Kastner, Jan ; Frainšic, Michal (advisor) ; Turčová, Ivana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: Vliv zadavatelů na podobu kurzů outdoor management training Cíle práce: Porovnat podobu outdoor management training popsanou v odborné literatuře s představami personalistů. Definovat, do jaké míry personalisté ovlivňují podobu kurzů outdoor management training. Metodologie: V rámci přípravy naší práce jsme využili kvalitativní metodu výzkumu, a to konkrétně rešerši literatury. Z kvantitativních metod výzkumu jsme se rozhodli začlenit dotazníkové šetření. Dotazník jsme vytvořili konkrétně pro naše účely a rozšířili mezi náhodný vzorek personalistů v tištěné i elektronické podobě. Výsledky dotazníkového šetření jsme porovnávali s fakty nalezenými v odborné literatuře. Výsledky: Výsledky práce slouží k dokreslení představy o podobě kurzů outdoor management training v České republice a vlivech, které na ně působí. Zjistili jsme, že požadavky zadavatelů kurzů outdoor management training nejsou v souladu s principy tohoto nástroje firemního vzdělávání. Současně jsme dospěli k závěru, že vliv personalistů je natolik silný, aby mohl změnit podobu kurzů. Klíčová slova: outdoor management training, učení prožitkem a zkušeností, prožitek, zkušenost, zpětná vazba, outdoorový kurzSummary Title of project: Effect of submitters to the design of outdoor management training courses. Aim of project: We compared the form of outdoor management training, which is described in the literature with images of HRs. We defined how much HRs affect form of outdoor management training courses. Methodology: We used a qualitative research method, specifically literature search in preparation for our project. We decided to incorporate the surfy as a quantitative methods of research. We created the questionnaire specifically for our purposes and we spread it among a random group of HRs. We used both of printed and electronic form. The results of the survey were compared with the facts found in the literature. Results: The results of the work serve to illustrate theories of courses of outdoor management training in the Czech republic. We found that the submitter's requirements of outdoor management training courses are not in accordance with the principles of this corporate training tool. We concluded that the influence of HRs is strong enough to alter the form of courses. Key words: outdoor management training, experiential education, experience, feedback, outdoor course
Keywords:
experience; Experiental educatione; feedback; outdoor course; Outdoor Management Training; Outdoor management training; outdoorový kurz; prožitek; učení prožitkem a zkušeností; zkušenost; zpětná vazba
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48692