Original title:
Marketingová komunikace FIBA MS v basketbalu žen 2010
Translated title:
Marketing communication of FIBA World Championship for Women 2010
Authors:
Peterka, Martin ; Šíma, Jan (advisor) ; Blažek, Daniel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingová komunikace FIBA MS v basketbalu žen 2010 Cíle: Cílem mé diplomové práce bude na základě pozorování a vlastní aktivity popsat marketingovou komunikaci MS v basketbalu žen 2010. Práce by měla sloužit jako popis jednotlivých částí marketingové komunikace sportovní akce. Cílem je vytvořit popisem vzniku a fungování marketingové komunikace v praxi návod pro jednu z možností, jak sestavit marketingovou komunikaci sportovní akce. Metody: Hlavní metodou je popisná analýza. Práce využívá také evaluaci, návrh a demonstraci. Ze zjištěných dat je vytvořena SWOT analýza. Výsledky: Práce ukázala, že všechny složky marketingové komunikace by měly být vzájemně propojené a uvažovat jedna druhou. Nejvíce se práce věnuje oblasti Public Relations, kde se klade důraz především na dosažení potřebné popularity. Používají se jak specializovaná, tak masová média. Informační tok od sportovní organizace k zástupcům médií by měl dodržovat rovnováhu mezi kvantitou a kvalitou. Klíčová slova: marketingová komunikace, basketbal, SWOT analýzaTitle: Marketing Communication of FIBA Women Basketball Championship 2010 Goal: The goal of my thesis is to describe marketing communication during the World Women Championship 2010 on the basis of observation and my own activity. The thesis should be able to describe different parts of marketing communication during the sport event. The goal is to create the instruction for one of possibilities, how to form marketing communication of a sport event with the help of the establishment description and the existence of marketing communication. Methods: The main method is descriptive analysis. The work uses evaluation proposal and demonstration, as well. SWOT analysis is made of found data. Results: The theses proved that all parts of marketing communication should be mutually connected and consider each other. It deals mainly with Public Relations which focus first of all on reaching needed popularity. Specialised and mass media are used. Information flow from a sport organisation to media representants should keep the balance between the quality and the quantity. Key words: marketing communication, basketball, SWOT analysis.
Keywords:
basketball; marketing communication; SWOT analysis; basketbal; marketingová komunikace; SWOT analýza
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48398