Název:
Globalizační procesy v českém pivovarnickém průmyslu a jejich projevy v okrese Kutná Hora
Překlad názvu:
Globalisation Processes in the Czech Brewing Industry and Their Effects in the District of Kutná Hora
Autoři:
Materna, Kryštof ; Sýkora, Luděk (vedoucí práce) ; Tomeš, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Globalizační procesy v českém pivovarnickém průmyslu a jejich projevy v okrese Kutná Hora Abstrakt Cílem této práce je analyzovat vliv globalizačních procesů a ekonomické transformace na český pivovarnický průmysl. Hlavními výzkumnými tématy jsou střet celostátně působících pivovarů s nadnárodním vlastníkem se samostatně působícími regionálními pivovary na pivním trhu a napojování českého pivního trhu na zahraniční pivní trhy. V rámci okresu Kutná Hora je zkoumán vliv přesunu výroby tradiční regionální značky Dačický jejím nadnárodním vlastníkem, skupinou Heineken, mimo region na strukturu nabídky pivních značek v restauračních zařízeních. Empirický výzkum v okrese má za cíl odhalit a popsat strategie jednotlivých pivovarů a jejich skupin zejména z hlediska jejich prostorových aspektů. Klíčová slova: globalizace, pivovarnický průmysl, nadnárodní skupina, regionální pivovarGlobalisation Processes in the Czech Brewing Industry and their Effects in the District of Kutná Hora Abstract The goal of this thesis is to analyse the influence of the globalisation processes and the economic transformation on the Czech brewing industry. The main research subjects are the clash of the statewide multinationally owned breweries with the independent regional breweries on the beer market and the process of connecting of Czech beer market to the foreign beer markets. Within the district of Kutná Hora the influence of the relocation of the traditional regional beer brand Dačický by it's multinational owner Heineken group outside of the region is studied with regards to the structure of the beer brands offer in the restaurants. The aim of the empirical survey is to find and analyse the strategies of the individual breweries and their groups especially regarding their spatial aspects. Keywords: Globalisation, Brewing Industry, Multinational Company, Regional Brewery