Original title:
Specifika internetového knižního trhu
Translated title:
Specifics of online book market
Authors:
Prokopová, Anna ; Očko, Petr (advisor) ; Dombrovská, Michaela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá internetovým knižním trhem a jeho specifiky převážně z praktického pohledu marketingových strategií. V první části popisuje vlastnosti a strukturu internetového knižního trhu, jmenuje subjekty, které na něm působí a nastiňuje možnou typologii internetových knihkupectví. Druhá část se zabývá optimalizací pro vyhledávače (SEO), přístupností, použitelností a internetovým marketingem s návrhy pro internetová knihkupectví a příklady z jejich praxe. Závěrečná část porovnává prodej knih online s prodejem v kamenných obchodech.This thesis focuses on the topic of online book market and its specifications, predominantly from the practical point of view of marketing strategies. The first part describes properties and structure of the online book market, identifies market participants and outlines possible typology of bookstores.The second part focuses on search engine optimization (SEO), accessibility, usability and online marketing with practical examples and proposals for online booksellers. The last part compares bookselling online with bookselling in stores.
Keywords:
book market; internet; internet book market; internet bookshop; internet bookstore; internet marketing; online bookselling; online bookshop; online bookstore; search engine optimization; internet; internetové knihkupectví; internetový knižní trh; internetový marketing; knižní trh; online knihkupectví; optimalizace pro vyhledávače; prodej knih; prodej knih online
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48039