host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
> K interferenci češtiny, ruštiny a angličtiny v jazykové výuce
Informace
Soubory
Název:
K interferenci češtiny, ruštiny a angličtiny v jazykové výuce
Překlad názvu:
On interference between Czech, Russian and English in language learning
Autoři:
Dvořáková, Jana
;
Šebesta, Karel
(vedoucí práce) ;
Bozděchová, Ivana
(oponent)
Typ dokumentu:
Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Diplomová práce se zabývá osvojováním češtiny jako cizího jazyka u ruských a anglických studentů češtiny. Představuje hlavní současné přístupy k osvojování gramatiky (generativní a kognitivní přístup) a srovnává je s výsledky autorčina výzkumu osvojování české morfologie a syntaxe u mluvčích s typologicky a strukturálně odlišnými mateřštinami. Výzkum potvrzuje, že jazykový transfer zaujímá v procesu osvojování důležitou roli, a vyvrací univerzální platnost některých generativistických předpokladů o osvojování jazyka.
The thesis deals with second language acquisition (SLA) of Czech in Russian and English students. It presents the main theories of SLA (generative and cognitive approaches) and compares them to the results of author's research into L2 acquisition of Czech morphology and syntax in speakers of two typologically and structurally different mothertongues. It shows that language transfer plays an important role in SLA and that some of the generative assumptions about SLA that are claimed to apply universally cannot be proven for Czech.
Klíčová slova:
generativní přístupy k osvojování (univerzální gramatika
;
interference
;
jazyková výuka
;
kognitivní přístupy k osvojování (kompetič
;
mezijazyk (interlanguage)
;
nativistická teorie)
;
negativní transfer
;
osvojování jazyka
;
pozitivní transfer
;
čeština jako L2
;
cognitive approaches to acquisition (competitive model
;
con
;
Czech as L2
;
generative approaches to acquisition (universal grammar
;
interference
;
interlanguage
;
language acquisition
;
language learning
;
nativist theory)
;
negative transfer
;
positive transfer
Instituce:
Fakulty UK (VŠKP) (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam:
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48001
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-312287
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Univerzita Karlova
>
Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Diplomové práce
Záznam vytvořen dne 2017-05-09, naposledy upraven 2022-03-04.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet