Original title:
Finanční služby v prostředí nových médií
Translated title:
Financial services in the new media environment
Authors:
Dubois, Julien ; Očko, Petr (advisor) ; Hacker, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bc. Julien Dubois Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Diplomová práce Finanční služby v prostředí nových médií Abstrakt v českém jazyku Předložená práce se zabývá přechodem finančních služeb z tradičního odvětví do prostředí nových médií, které je tvořeno zejména Internetem a jeho sociálním aspektem, sociálními sítěmi a sociálními komunitami z reálného a virtuálního světa. Na závěr práce nastiňuji možnou podobu finančních služeb v roce 2020 s ohledem na další vývoj nových médií.Bc. Julien Dubois Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Diplomová práce Finanční služby v prostředí nových médií Financial services in the new media environment Abstrakt v anglickém jazyku Abstract in English This final thesis deals with the transition of financial services from traditional financial industry in to the new media environment which is mainly created by Internet and its social aspect, social networks and social communities from real and virtual world. At the end of my paper I outline a possible appearance of financial services in the year 2020 with regard to the evolution of new media.
Keywords:
banking; financial services; information; information economy; information technologies; marketing; money; new media; product; social networks; virtual worlds; web 2.0; year 2020; bankovnictví; finanční služby; informace; informační ekonomika; informační technologie; marketing; nová média; peníze; produkt; rok 2020; sociální sítě; virtuální světy; web 2.0
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/46832