Original title:
Žákovské problémy při řízení školní třídy
Translated title:
Discipline problems during classroom management
Authors:
Holubová, Klára ; Hejlová, Helena (advisor) ; Hanyš Holemá, Irena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce nese název ,, Kázeňské problémy při řízení školní třídy.'' Cílem diplomové práce je ověření funkčnosti vybraného pedagogické postupu, jehož základem jsou zejména metody a techniky dramatické výchovy, jež lze využívat ve školní praxi a od nichž lze očekávat přispění k utváření kladných vztahů a snížení míry kázeňských problémů. Teoretická část se zabývá pojmem kázeň, školní třída v prevenci a řešení neukázněného chování a dramatickou výchovou jako prevencí kázeňských problémů. Praktická část je rozdělena dle jednotlivých výzkumných metod, které jsou podrobně charakterizovány a vyhodnoceny. V závěru se práce věnuje vyhodnocení stanovených cílů a jejich ověření.The thesis is entitled ,,Disciplinary problems in school management class.'' The goal is verify the functionality of educational proces, which is based particular the methods and techniques of drama that can be used in school practice and from which it can be expected contribute to the formation of positive relationships and reducing disciplinary problems. The theoretical part evaluated the concept of discipline in the classroom, prevention of disorderly behaviors and drama education as a prevention of disciplinary problems. The practical part is divided according to different research methods, whichc ar described in a detail and analyzed. Finally the end of the thesis demonstrate the evaluation of targets and their validation.
Keywords:
classroom climate; drama; pedagogical resources of indiscipline; school discipline; student; teacher; dramatická výchova; pedagogické prostředky řešení nekázně; třídní klima; učitel; školní kázeň; žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/46445