Original title:
Marketingový mix nově vznikajícího sportovního zařízení
Translated title:
Marketing mix of a new emerging sports facility
Authors:
Brichcín, Matouš ; Šíma, Jan (advisor) ; Voráček, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový mix nově vznikajícího sportovního zařízení Cíle: Prvotním cílem této práce je zformulování návrhu nově vznikajícího sportovního zařízení a sestavení jeho marketingového mixu, který představuje soubor potřebných opatření pro plnění marketingové strategie směřující k dosažení podnikatelského záměru. Metody: K vypracování této práce byla použita kvalitativní metoda výzkumu v podobě strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, který byl uskutečněn se zástupci tří zařízení poskytujících obdobné služby. Na základě těchto rozhovorů, společně s kvantitativní metodou písemného dotazování, aplikované na vzorek potencionálních budoucích zákazníků, byl sestaven model SWOT analýzy pro toto nově vznikající zařízení. Tyto metody, spolu s metodou analýzy konkurence pomocí Porterova modelu pěti sil a PEST analýzou vnějších vlivů, sehrály klíčovou úlohu při tvorbě samotného marketingového mixu. Výsledky: Výzkumy v této práci potvrzují, že o vznik nového takto koncipovaného sportovního zařízení je u dané skupiny respondentů opravdový zájem. Práce skrze provedené analýzy také poukazuje na určité potencionální hrozby, které by byly s realizací tohoto projektu spojeny. Díky tomu je však možné se na tato nebezpečí a hrozby s předstihem připravit nebo se jim pokusit předejít. Výsledkem této práce...Title: Marketing mix of a new emerging sports facility Objectives: The primary objective of this work is to formulate the draft of an emerging sport facility and build its marketing mix, which represents a set of necessary arrangements for the implementation of marketing strategy aimed at achieving the business plan. Methods: For the development of this work was used qualitative research method in the form of a structured interview with open questions, which was carried out with representatives of the three facilities providing similar services. Based on these interviews, together with the quantitative method of written inquiries, applied to a sample of potential future customers was created the SWOT analysis model for this emerging facility. These methods, along with the method of competition analysis using Porter's five forces model and PEST analysis of external influences, played a key role in shaping the actual marketing mix. Results: Researches in this work confirm that the target group of respondents is really interested in development of a new sport facility. The analysis in this work points to the potential threat that could threaten the implementation of the project. Thanks to these findings, it is possible to be prepared for these possible dangers and threats in time, or to try to prevent...
Keywords:
competition; marketing; marketing mix; marketing strategy; sport service; konkurence; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; sportovní služba
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/45705