Original title:
Veřejné služby zaměstnanosti očima uchazečů o zaměstnání
Translated title:
Public employment services from the perspective of unemployed people
Authors:
Rudolfová, Iveta ; Kotrusová, Miriam (advisor) ; Vychová, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá kvalitativním výzkumem problematiky vnímání a hodnocení veřejných služeb zaměstnanosti z pohledu dlouhodobě evidovaných uchazečů o zaměstnání. Pozornost je zaměřena na jejich osobní zkušenosti s pracovníky Úřadu práce a s některými poskytovanými službami, konkrétně s rekvalifikacemi, job cluby, zprostředkováním zaměstnání a poradenstvím. Cílem je rovněž zjistit, zda sami uchazeči v nalezení zaměstnání prostřednictvím této instituce věří, případně zda registrují nějaké bariéry na straně fungování Úřadu práce, které jim brání v nalezení zaměstnání. Tato práce se neomezuje na pouhé konstatování faktů, nýbrž snaží se alespoň částečně odkrývat také jevy, které mohou stát v pozadí těchto hodnocení, a z tohoto důvodu byla ve výzkumu využita kvalitativní metoda. Abstract The bachelor thesis deals with the qualitative research issues of perception and evaluation of public employment services from the long term unemployed job seekers point of view. Attention is focused on their own personal experiences with Job centre staff and with some provided services, namely with retraining, job clubs, placement and counselling. Also, the goal is to find out if the job seekers themselves believe in finding a job via this institution, alternatively if they notice some barriers within...The bachelor thesis deals with the qualitative research issues of perception and evaluation of public employment services from the long term unemployed job seekers point of view. Attention is focused on their own personal experiences with Job centre staff and with some provided services, namely with retraining, job clubs, placement and counselling. Also, the goal is to find out if the job seekers themselves believe in finding a job via this institution, alternatively if they notice some barriers within functioning of the Job centre that would hinder them from finding a job. This paper is not limited only to the statements of facts but seeks to identify at least partly the phenomenons that can be hidden behind these evaluations and because of this reason there was qualitative method used in the research.
Keywords:
Counseling; Job Seekers; Keywords Public Employment Services; Labour Market; Labour office; Long Term Unemployment; dlouhodobá nezaměstnanost; poradenství; trh práce; uchazeči o zaměstnání; Veřejné služby zaměstnanosti; Úřad práce
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/45500