Original title:
Dyslexie ve výuce francouzského jazyka
Translated title:
Dyslexia in classes of French
Authors:
Šimanová, Adéla ; Klinka, Tomáš (advisor) ; Machleidtová, Silva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a výuky francouzského jazyka. Navrhuje cvičení pro studenty s dyslexií, která jsou přizpůsobena jejich poruchám učení a tím přispívají k jejich reedukaci. Cvičení jsou určena zejména pro starší žáky a studenty středních škol, kteří mají mírně pokročilou úroveň jazyka. Mohou být použity v individuální výuce nebo ve třídě s integrovanými žáky. Práce by mohla být pomůckou učiteli, který pracuje s dyslektiky a chce přizpůsobit výuku jejich specifickým potřebám.This work treats the mutual relationships between dyslexia and teaching of French language. It proposes exercices for students with dyslexia which, being adapted to their specific learning difficulties, contribute to their reeducation. The exercices are designed especially for senior pupils and high school students of intermediate level. They may be used for individual instruction or in inclusive classrooms. This work can be used as a tool for teachers working with dyslexics who want to adapt the instruction to their special needs.
Keywords:
activities; dyslexia; exercices; reeducation; special learning difficulties; aktivity; cvičení; diagnostika; dyslexie; reedukace; specifická porucha učení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/43968