Název:
Postavení žáka s poruchou autistického spektra ve třídě ZŠ
Překlad názvu:
Position of pupils with autistic spectrum disorder in mainstream basic school
Autoři:
Kunce, Eva ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Anotace: Diplomová práce mapuje a analyzuje faktory ovlivňující postavení žáka s poruchou autistického spektra v třídním kolektivu. Teoretické poznatky jsou konfrontovány s konkrétní případovou studií procesu individuální integrace žáka s vysocefunkčním autismem v průběhu devíti let jeho školní docházky Analýza dokumentů, rozhovorů a dotazníkového šetření se zabývá právě socializací tohoto žáka v třídním kolektivu.Annotation: This diploma thesis analyzes the factors affecting the position of pupils with autistic spectrum disorders in the class of basic school. Theoretical study is confronted with a specific case study of individual integration of pupil with highfunctioning autism during nine years of school attendance. Analysis of documents, interwievs and the questionnaire survey deals with the socializaton of that student in the class.
Klíčová slova:
Aspergerův syndrom; integrace; postavení ve třídě; vysocefunkční autismus; Asperger syndrome; highfunctioning autism; integration; position in class