Original title:
Podnikatelský záměr založení Power Plate studia
Translated title:
The business plan - Establishment of Power Plate studio
Authors:
Munduchová, Petra ; Procházka, Jan (advisor) ; Mach, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Podnikatelský záměr - založení Power Plate studia Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je vypracovat ucelený podnikatelský záměr na zprovoznění a otevření nového Power Plate studia na Praze 3, konkrétně ve Sportovním centru Olšanka. Následně tak zjistit, zda je realizace podnikatelského záměru proveditelná a zda toto studio může být konkurenceschopné. Dílčím cílem je pak finanční plán a zjištění návratnosti investice. Metody: V této práci byla použita především rešerše odborných publikací, metoda analýzy dat, jejich následná dedukce, metoda pozorování a metoda řízeného rozhovoru. První část této práce, teoretická východiska, se zabývá vysvětlením základních pojmů souvisejících s podnikatelským záměrem. Využívá dostupné analytické metody pro tvorbu a analýzu tohoto záměru. V části, analýza podnikatelského prostředí, jsou aplikovány analytické postupy pro analýzu okolí podniku, analýzu interních faktorů podniku, analýza vnitřních zdrojů a schopností podniku. Ve třetí části, vlastní řešení podnikatelského záměru, je aplikována elementární metoda finanční analýzy. Dále obsahuje návrh marketingového plánu, který bude aplikovaný při tvorbě a činnosti studia. Výsledky: Z analytického rozboru vyplynulo, že podnikatelský záměr, tak jak byl navržen a zpracován, splňuje nároky na fyzickou...Title: The business plan - Establishment of Power Plate studio Objectives: The main objective of this thesis is to elaborate a complete business plan to start and open a new Power Plate studio in Prague 3, concretely in Sport Centre Olšanka. Determine whether the implementation of the business plan feasible and whether the studio can be competitive. A sub-goal is a financial plan and determine recovery of investment. Methods: In undertalking this thesis I used a varienty of techniques. These included the researching of specialized publications, data analysis method, there subsequent deduction, observation method and the method of controlled interview. The first part of this work, theoretical basis, deals with the explanation of basic concepts related to creating a business plan. It uses available analytical methods for the creation and analysis of the business plan. Secondly, the analysis of the business environment is applied by analytical procedures for the analysis of company environment, analysis of internal company factors, analysis of internal resources and capabilities of the company. In the third part, the custom solutions business plan, is applied using elementary method of financial analysis. It also proposes a marketing plan, which will be applied in the formation and activities of...
Keywords:
analysis; competition; financial plan; marketing; Analýza; finanční plán; konkurence; marketing
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/43698