Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Original title:
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Translated title:
Techn(olog)ical Revolution in Education: Practices and Attitudes of Ninth Grade Pupils to Education and Autodidacticism within the Reforming System of Education
Authors:
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (advisor) ; Buchtík, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstract The impossibility of mastering the entire existing knowledge of humankind, which means entire knowledge that has been produced up to know, by independent and individual human being, and also the development and massive expansion of computer technologies and the Internet, imply the necessity of rethinking current educational practices. Despite that, implementing new means of education, progressive didactic methods and crossing the boundaries of study and self-study, is being obstructed by institutional conventional educational system and related methods. Even thought the system responds to the transformation of the labour market, it does not put the main emphasis on information technologies, which are great facilitators in achieving these goals. The ongoing reform of the Czech educational system has the spirit of broader European reforms. This dissertation is concerned with description of the current trend, implementation of new educational methods and associated stances and attitudes of ninth grade pupils, who are one of the first generation in the Czech Republic which has been affected by the revolution in IT and by the above...
Keywords:
afterschool education; attitudes; autodidacticism; cheating; cribbing; Czech republic; didactic methods; educational reform; habits; ICT in education; institutional education; instructional scaffolding; ninth grade pupils; popularity of school subjects; popularity of teachers; popularization of education; practices; Prague; reform of education; research; revolution in education; school subjects; sociology of education; student-centered learning; teacher-centered; trend in education; ZS Hostynska; didaktické metody; institucionální školské vzdělávání; metody vyučování; mimoškolní vzdělávání; oblíbenost pedagoga; oblíbenost školních předmětů; opisování; podvádění; postoje; Praha; reforma vzdělávání; reforma školství; revoluce ve vzdělávání; samostudium; sociologie vzdělávání; studium; tahák; tradiční vzdělávací systém; trend vzdělávání; výuka orientovaná na učitele; výuka orientovaná na žáka; výzkum; zvyklosti; základní školy; ZŠ Hostýnská; Česká republika; žáci deváté třídy ZŠ
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/43457