Název:
Vliv propagace alkoholu na mladistvé, možnosti prevence
Překlad názvu:
Effect promotion of alcoholic beverages to teenagers the possibility of prevention
Autoři:
Rosová, Anna ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná bakalářská práce zpracovává téma Vliv propagace alkoholických nápojů na mladistvé, možnosti prevence. Cílem práce je zmapování situace na poli užívání alkoholu dospívajícími, dále nalezení souvislostí mezi užíváním alkoholu dospívajícími a dílčími motivačními faktory včetně propagace alkoholu na jedné straně a prevencí na straně druhé. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá tématem alkoholu s akcentem na jeho užívání mladistvými a jeho vliv na ně, tématem reklamy, principy jejího působení a reklamních technik a konečně tématem prevence. Praktická část je tvořena průzkumným šetřením, zaměřeným na mladistvé, prostředí, v němž se pohybují, alkohol, prevenci a reklamu a jejich vazby; zpracované výsledky šetření jsou použity k potvrzení či vyvrácení formulovaných hypotéz.The presented thesis deals with the topic Influence of promotion of alcoholic beverages to the juveniles, ways of prevention. The goal of the thesis is mapping the situation in the field of alcohol consumption by juveniles, to find connections between alcohol consumption by juveniles and all motional factors including alcohol propagation on one side and prevention on the other side.The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with alcohol, with an emphasis on alcohol abuse by juveniles and its impact on them, the topic of advertising, principles of operation and advertising techniques and finally the issue of prevention. The practical part consists of a reconnaissance survey aimed at juveniles and the environment in which they find themselves, alcohol, prevention and promotion and their interconnectedness; the processed survey results are used to confirm or refuse the formulated hypotheses.
Klíčová slova:
Alkohol; mladistvý; prevence ,propagace; reklama; rodina; volný čas; zdraví; životní styl; Advertisement; alcohol; family; health; juvenile; leisure time; lifestyle; prevention; propagation