Název:
Způsoby využití netbooků a interaktivní tabule učiteli matematiky na základní škole
Překlad názvu:
Ways of use of netbooks and interactive whiteboard by mathematics teachers at the primary school
Autoři:
Jozeková, Renata ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje detailnějšímu pohledu na projekt Vzdělání 21 a tedy výuce s využitím nových technologií, především interaktivních tabulí a netbooků, v českých školách. Cílem bylo pozorování výuky matematiky, způsob využití interaktivních tabulí a netbooků v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol účastnících se projektu Vzdělání 21. Hodnocení a závěry vychází z analýz jednotlivých hodin natočených ve školním roce 2009/2010 a 2010/2011, které byly podrobně zkoumány a dále děleny na kratší příběhy v případě, že se nějakým způsobem využila interaktivní tabule nebo netbook. V epizodách jsem sledovala účel a způsob použití interaktivní tabule či netbooku, dále pak materiál s pomocí kterého byla tato technika využívána a kdo pracoval s interaktivní tabulí. Některé epizody můžou sloužit jako ukázka "dobrého" či zajímavého způsobu práce s IWB a NTB v hodinách matematiky, případně můžou být inspirací pro ostatní učitele matematiky ale i učitele dalších vyučovacích předmětů. Klíčová slova: interaktivní tabule (IWB), netbook (NTB), interaktivní učebnice - e- učebnice, applet, matematika, Vzdělání 21, Smart notebook, videozáznamy.The diploma thesis deals with detailed look at the project Education 21 and so the teaching using new technologies, especially interactive whiteboards and netbooks, in Czech schools. The objective was observation of teaching mathematics, methods of using interactive whiteboards and netbooks in mathematics lessons at secondary schools participating project Education 21. Evaluation and conclusions are based on analyzes of lessons recorded in the academic year 2009/2010 and 2010/2011, which were investigated and further divided into shorter stories in case that interactive whiteboard or netbook was used in some way. I watched purpose and the way of use of interactive whiteboard or netbook in the episodes, then the material which this technology was used with the aid of and who worked with interactive whiteboard. Some episodes can serve as an example of "good" or interesting way of working with the IWB and NTB in mathematics lessons, or they can be an inspiration for other mathematics teachers but also teachers of other subjects. Keywords: interactive whiteboard (IWB), netbook (NTB), interactive textbook - e- books, applet, mathematics, Education 21, smart notebook, videos.
Klíčová slova:
1:1 Elearning; applet; interaktivní tabule (IWB); interaktivní učebnice - i-učebnice; matematika; netbook (NTB); SMART Notebook; videozáznamy; Vzdělání 21; applet; Education 21; interactive textbook - e-books; interactive whiteboard (IWB); mathematics; netbook (NTB); One-to-one Elearning; SMART Notebook; videos