Original title:
Internetové sociální sítě jako součást systému sociálních vztahů u dětí školního věku
Translated title:
Internet social networks as a part of the system social relations among school age children
Authors:
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (advisor) ; Strouhal, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce pojednává o internetových sociálních sítích, hlavně o sociální síti Facebook. Mapuje základní principy Facebooku a upozorňuje na rizika plynoucí z užívání sociálních sítí a z nebezpečného chování na internetu. Součástí práce je i pojednání o prevenci kyberšikany a bezpečného chování na internetu. V empirické části práce, prostřednictvím dotazníkového šetření, pak zkoumá rizikové chování žáků na druhém stupni dvou základních škol v Praze ve vztahu k životní spokojenosti. Empirická část též zjišťuje souvislost životní spokojenosti s předmětem a způsobem komunikace na Facebooku. Klíčová slova internetové sociální sítě, Facebook, rizikové chování, životní spokojenost, prevenceThis thesis deals with the social networks, especially on social network Facebook. It surveys the basic principles of Facebook and points to the risks arising from the use of social networks and disruptive behavior on the Internet. The work is a treatise on the prevention of cyberbullying and safe behavior on the Internet. In the empirical part, through a questionnaire survey, it examines the risk behavior of students at the second stage of two primary schools in Prague, in relation to life satisfaction. The empirical part also determines life satisfaction associated with the object and method of communication on Facebook. Keywords Internet social networks, Facebook, risk behaviors, life satisfaction, prevention
Keywords:
Facebook; Internet social networks; life satisfaction; prevention; risk behaviors; Facebook; internetové sociální sítě; prevence; rizikové chování; životní spokojenost
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/42207