Název:
Jak jsou žáci středních škol vzdělaní v oboru biologie virů
Překlad názvu:
How are high school students informed about virus biology
Autoři:
Solarová, Pavlína ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Fraiberk, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Biologie virů je obor, kterému se ve výuce věnují 2-3 vyučovací hodiny. Během těchto hodin žáci musí vstřebat informace nejen o stavbě a funkci viru, ale i rozmnožování tohoto mikroorganismu, několikero zástupců a v neposlední řadě také onemocnění, která způsobují, jaká existuje prevence a léčba těchto onemocnění. Studenti si pamatují, k čemu slouží vakcína, koho virus napadá, jak se mohou nakazit nebo co je to imunitní systém. To, co studentům dělá problém, jsou otázky typu: které z onemocnění není virové, z čeho se skládá virová částice nebo co je infekční onemocnění. V RVP G je učivo určeno jen velmi nekonkrétně. Učitel má tedy jistou volnost při tvorbě ŠVP a svých příprav. K dalšímu zpřesnění toho, co by měl student znát k maturitě, slouží katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky, v tomto případě z biologie, který obsahuje rozepsané výstupy učiva ze všech biologických oborů.Biology is the study of viruses, which are engaged in teaching 2-3 lessons. During those hours, students must not only absorb information about the structure and function of the virus, but also the reproduction of the organism, several representatives and, ultimately, diseases that cause that exists prevention and treatment these diseases. Students remember what it is for the vaccine, the virus infects whom, how they can get infected or what the immune system. What makes the problem of students are questions: which of the viral disease is, what constitutes a viral particle, or what is an infectious disease. In the RVP G is determined curriculum is very vaguely. The teacher thus has a certain freedom in creating the ŠVP and its preparations. To more precise what students should know for graduation, testing requirements used common catalog of the school-leaving examination in this case of biology, who has broken the outputs of the curriculum of all biological disciplines.
Klíčová slova:
RVP G; vakcína; virus; ŠVP G; žáci; pupils; RVP G; vaccine; virus; ŠVP G