Original title:
Veřejné prostory v lokalitách s rodinnými domy
Translated title:
Public Spaces in Family Houses Districts
Authors:
Svobodová, Hana ; Temelová, Jana (advisor) ; Polívka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je zjistit, zda jsou obyvatelé lokalit se zástavbou rodinných domů spokojeni se současným stavem fyzického prostředí a využitím veřejných prostorů. Ve třech odlišných typech lokalit s rodinnými domy v Pražském městském regionu (Hanspaulka, Starý Spořilov a Satalice) bylo zkoumáno celkem jedenáct veřejných prostorů. Výzkum měl tři fáze. Terénní mapování zjišťovalo současný stav fyzického prostředí veřejných prostorů v jednotlivých lokalitách. Druhou fází bylo strukturované pozorování, které odhalilo využití jednotlivých veřejných prostorů. Třetí fáze se věnovala, pomocí semi-strukturovaných rozhovorů, hodnocení spokojenosti obyvatel se současným stavem veřejných prostorů a také jejich přáním a návrhům na zlepšení veřejných prostorů v okolí jejich bydliště.The aim of this diploma thesis is to find out whether the residents of family houses districts are satisfied with the current stage of built environment and usage of public spaces. Three focus districts were areas with family houses situated in the Prague metropolitan region (Hanspaulka, Starý Spořilov, Satalice) and eleven territorial public spaces were under examination. The research had three stages. Field mapping focused on the current stage of built environment of public spaces in focus districts. Structured observation, as the following stage, revealed the usage of those public spaces. Through the stage of semi-structured interviews, was answered the question about, how satisfied are the residents with the public spaces and if they have any changes or suggestions in order to improve those.
Keywords:
built environment; outside activities; public space; satisfaction; fyzické prostředí; spokojenost; venkovní aktivity; veřejný prostor
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/41126