Název:
Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1.6.2010)
Překlad názvu:
Extent and use of advertisment on TV
Autoři:
Rozumová, Markéta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Gerbery, Juraj (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] (abstrakt) Bakalářská práce "Rozsah a použití reklamy v TV (povolení použití product placementu po 1. 6. 2010)" se zaměřuje na změnu v české televizní tvorbě, která byla způsobena přijetím novely zákona, umožňujícího využívání product placementu, jako způsobu obchodního sdělení a zařazujícího tento komunikační nástroj mezi obchodní produkty televizních stanic. Práce stručněji popisuje vývoj product placementu od jeho historických počátků, přes rozšíření ve filmové tvorbě až k povolení v televizi. Popisuje právní úpravu PP v ČR a její výklad ze strany Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Podrobněji se zaměřuje na situaci v prostředí českých televizních stanic, na způsoby umístění produktu a možné výhody jeho použití v porovnání s klasickými reklamními spoty. Porovnává veřejnoprávní Českou televizi a soukromou TV Nova, uvádí konkrétní příklady pořadů, ve kterých se PP začal uplatňovat. Práce prezentuje názory mediálních odborníků, zadavatelů reklam, hodnocení a zásahy RRTV a názory diváků. Cílem práce bylo zjistit a zhodnotit, jak se uvedení PP do českého televizního prostředí projevilo v pořadech, zda se zda naplnilo očekávání zadavatelů a provozovatelů vysílání, zda se stalo přirozenou součástí televizních děl a jak je vnímáno publikemThe bachelor's thesis "Extent and use of advertisement on TV (permission of product placement from June 1st , 2010)" focuses on the change in Czech television production, caused by adoption of amendment to the law, which allows the use of product placement as a way of commercial communication and ranks it among the commercial TV products. The thesis briefly describes the evolution of product placement from the historical beginnings, through the success in motion pictures to the permission in TV broadcasting. It also describes the Czech Broadcasting Act and the interpretation of this law by the Czech Radio and Television Broadcasting Council (RRTV), focuses in more detail on the situation in the Czech TV stations, on the manners of use of the product placement and possible benefits it may have comparing to classical TV commercial spots. The study compares public Czech TV to private TV Nova, shows the examples in TV programs, in which the products were placed. This thesis also presents the opinions of media experts, advertisers, ratings and interventions by RRTV and audience's opinions. The aim of the thesis was to find out and evaluate, whether the PP entered the TV programs successfully, if the expectations of advertisers and broadcasters were fulfilled and how it affects the viewers.
Klíčová slova:
2010Sb; film; marketingová komunikace; product placement; propagace značky; RRTV; skrytá reklama; televizní pořad; TV reklama; umístění produktu; zákon č.132; 2010Coll; Act No.132; advertisement; branding; hidden advertising; marketing communication; movie; product placement; RRTV; TV commercial; TV show