Název:
Možnosti logopedické intervence u sluchově postižených dětí
Překlad názvu:
Possibilities of speech intervention for hearing - impaired children
Autoři:
Štrbová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Při psaní teoretické části mé bakalářské práce jsem vycházela z poznatků, které jsem shromáždila z odborné literatury. Tato literatura se specializovala především na problematiku sluchového postižení a také na problematiku logopedické intervence u dětí se sluchovým postižením. Teoretická část zahrnovala kategorizaci pojmu sluchové postižení, obsahovala také informace o tom, jak se vyvíjí řeč u dětí se sluchovým postižením a jak se tento vývoj liší od dětí bez sluchového postižení. Dále zahrnovala komunikační metody a také metody logopedické intervence, které se používají u dětí se sluchovým postižením. V praktické části jsem se snažila zmapovat průběh logopedické intervence u dětí se sluchovým postižením. K naplnění cíle jsem si vybrala kazuistiky, kdy jsem na konkrétních třech dětech ukázala, jakým způsobem může probíhat logopedická péče. Součástí bylo také pozorování, ve kterém jsem získala další informace o metodách či postupech, které se při logopedické péči u dětí se sluchovým postižením používají. Také jsem chtěla zmapovat dokumentaci, která se zabývá logopedickou intervencí. Žádná dokumentace však nebyla k dispozici. Práce může posloužit jako ukázka toho, jak může vypadat logopedická intervence u dětí se sluchovým postižením, ale také může být inspirací pro vypracování rozsáhlejší studie o...During writing the theoretical part of my bachelor thesis I was drawing from the specialized literature. This literature was based especially on the issues of the hearing impairment and the speech intervention of the children with the hearing impairment. The theoretical part was based on the concept of hearing impairment, and the information about the development of the speech of the children with hearing impairment, methods of communication and speech intervention which can be used for these children. I used Case Reports to show on the specific three children how the speech care can work. By observing the children I learned about other methods which can be used at the speech care of children with hearing impairment. I also wanted to complete the documentation which is based on the speech intervention but unfortunately I did not found any documentation I could use. The thesis can be used as an example, how can look the speech intervention of children with hearing impairment but also can be an inspiration to develop larger study about how works this speech intervention at different primary schools for children with hearing impairment.
Klíčová slova:
dokumentace o logopedické péči; logopedická intervence; logopedické metody; řeč u dětí se sluchovým postižením; documentation of speech care; methods of speech; speech intervention; the speech of deaf children