Original title:
RoboRally
Translated title:
RoboRally
Authors:
Královec, Jiří ; Holan, Tomáš (advisor) ; Bednárek, David (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název práce: RoboRally Autor: Jiří Královec Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: Práce se zabývá realizací počítačové verze deskové hry RoboRally. Vytvořený program umožňuje hru jednoho nebo více hráčů na jednom počítači. Do hry je možné přidat i počítačem řízené hráče. Program umožňuje sestavení hracího plánu z předem připravených desek, je možné přidávat i nové vlastní desky. Pro realizaci umělé inteligence řídící počítačové hráče byly vytvořeny dva enginy (počítačoví hráči) s různými způsoby rozhodování. Dále byl vytvořen program hledající vhodné nastavení enginů pomocí techniky genetických algoritmů a program umožňující provádět souboje mezi různě nastavenými enginy a tím je porovnávat. Pomocí implementovaných prostředků byla nalezena taková nastavení jednotlivých enginů, která jsou člověku rovnocennými protihráči. Klíčová slova: RoboRally, desková hra, umělá inteligence, genetické algoritmyTitle: RoboRally Author: Jiří Královec Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: This work deals with the implementation of computer version of the board game RoboRally. The computer program which was created enables game for one or more players on one computer. Computer driven players can also be added into a game. Because of creating the artificial intelligence for driving computer players, two different engines (computer players) were created. In addition another program was created for searching adequate setting of the parameters of the engines. The program conducts the search using the technique called genetic algorithms. Using created tools, good enough settings were found to make created engines equivalent opponents for human players. Keywords: RoboRally, board game, artificial intelligence, genetic algorithms
Keywords:
artificial intelligence; board game; genetic algorithms; RoboRally; desková hra; genetické algoritmy; RoboRally; umělá inteligence
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/40604