Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Analýza návštěvnosti kulturní organizace a marketingové metody jejího zvýšení na příkladu pobočky Městské knihovny Praha-Ďáblice
Original title:
Analýza návštěvnosti kulturní organizace a marketingové metody jejího zvýšení na příkladu pobočky Městské knihovny Praha-Ďáblice
Translated title:
Analysis of a cultural organisation attendance and marketing methods for its enhancement on example of branch library Praha-Ďáblice
Authors:
Kebza, Vladimír ; Johnova, Radka (advisor) ; Šušáková, Zdeňka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingem v oblasti kulturních organizací, konkrétněji pak veřejných knihoven. Teoretická část práce nejprve definuje základní pojmy, dále představuje marketingové nástroje z různých úhlů pohledu a v poslední řadě se zabývá marketingovým výzkumem. Cílem práce je navržení opatření, která by mohla vést ke zvýšení návštěvnosti pobočky Městské knihovny Praha - Ďáblice. Toho je dosaženo v empirické části práce, a to prostřednictvím zkoumání marketingových nástrojů výše uvedené instituce v kontextu jejího prostředí, dále analýzou interního dokumentu MKP, který sleduje návštěvnost všech poboček knihovní sítě, a konečně vyhodnocením orientačního průzkumu, který byl realizován prostřednictvím internetového dotazníku. Klíčová slova Knihovna, marketing, návštěvnost, analýza, ĎábliceThe thesis deals with marketing in the field of cultural organizations, more specifically, of public libraries. The thesis's theoretical part first defines the basic concepts which are related to the mentioned topic. The objective of the thesis is to suggest precise steps which would lead to enhance the usage or the attendance of the branch library Městská knihovna Praha - Ďáblice. This is achieved in the practical part of the thesis, namely by an exploration of the library's marketing tools including its environment, then by an analysis of an unpublished document that was worked out by the library, dealing with some specific information related to all branches' usage, and after all, by evaluating an orientational research that was realized by an virtual questionnaire. Keywords Library, attendance, usage, marketing, Ďáblice
Keywords:
analysis; attendance; library; marketing; usage; Ďáblice; analýza; knihovna; marketing; návštěvnost; Ďáblice
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/40428