Název:
Porovnání výukových metod ve výuce anglického jazyka v bilingvní a jazykové mateřské škole
Překlad názvu:
Comparison of ELT methods used in a bilingual preschool and a language preschool
Autoři:
Wirnitzerová, Jitka ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This bachelor thesis is aimed at comparing ELT methods based on analysis of observed lessons in a bilingual and language preschool, which focus on teaching English. The theoretical part describes eight teaching methods generally used in the teaching process and characterizes their main principles. The explanation of terms method, approach, technique and principle is included in this part as well. The practical part contains description of individual observed lessons and analyses the application of ELT methods put in practice. The outcomes of the study are based on frequency of accurence of the teaching methods. Further, the results of observations in both preschools are subjected to mutual comparison.Tato bakalářská práce je zaměřena na porovnání metod výuky anglického jazyka na základě analýzy sledovaných hodin v bilingvní a jazykové školce, které jsou zaměřeny na výuku anglického jazyka. Teoretická část popisuje výukové metody, které jsou obecně používané ve výuce a charakterizuje jejich hlavní principy. Objasnění pojmů metoda, přístup, technika a princip je v této části zahrnuto taktéž. Praktická část obsahuje popis jednotlivých sledovaných hodin a analýzu aplikace metod výuky anglického jazyka v praxi. Závěry analýzy vycházejí z četnosti výskytu výukových metod. Výsledky pozorování v obou školkách jsou dále vzájemně porovnány.
Klíčová slova:
anglická školka; angličtina v předškolním věku; biligvní školka; bilingvismus; děti předškolního věku; ESL metody; jazyková školka; metody výuky anglického jazyka; předškolní věk; rodilý mluvčí; učení angličtiny; výuka angličtiny; bilingual preschool; bilingualism; ELT methods; English in preschool age; English preschool; ESL methods; language preschool; learning English; native speaker; preschool age; teaching English; very young learners