Název:
Analýza fotbalové přípravy dětí: kategorie starší přípravky
Překlad názvu:
Analysis of children preparing for football: category of older preparatory
Autoři:
Kraft, Daniel ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce: Analýza fotbalové přípravy dětí: kategorie starší přípravky Cíle práce: Zkoumat a analyzovat sportovní přípravu hráčů fotbalu z hlediska tréninkového obsahu. Zaměřit se na stimulované pohybové schopnosti, nacvičované dovednosti a využité didaktické formy v tréninku dětí. Porovnat získané informace z praxe s teoretickými východisky. Metody: Základem praktické části práce byla metoda pozorování a rozhovoru s hlavním trenérem. V hospitacích jsem evidoval skladbu tréninkového obsahu, kterou jsem následně podrobil analýze. Ve výsledcích jsem pracoval se statistickými metodami četnosti a procentuálního vyjádření. V diskusi jsem prostřednictvím metody komparace, porovnal praktické výstupy s těmi teoretickými. Výsledky: Trenér se v tréninkovém procesu nejvíce zabýval rozvojem koordinačních a rychlostních schopností. Nejčastěji nacvičovanou herní činností jednotlivce bylo vedení míče. Z MOF trenér nejvíce využíval průpravná cvičení a průpravné hry, nejméně herní cvičení. Ze SIF aplikoval ve většině cvičení hromadnou formu. Klíčová slova: Tréninkový proces, tréninkový obsah, didaktické formy, pohybové schopnosti, pohybové dovednostiTitle: Analysis of children preparing for football - category of older preparatory Objectives: To examine the training process of football players in light of training content. To focus on stimulated locomotive abilities, practiced skills and used didactic forms in children training. To compare gained information from practice with theoretic resources. Methods: The base of practic part is the method of observation and interview with trainer (head coach). In inspections of training sessions there is composition of training content registered which is analysed afterwards. There are statistic methods of frequency and percentage expression used for obtaining results. In discussion I try to compare outputs of the practice with the theoretic ones by method of comparison. Results: The coach in training process mainly focused on stimulating coordination and speed abilities. The most often rehearsed activity of indivdual play was running the ball. From MOF coach used the most setting-up exercises and preparatory games but hardly even play exercises The coach aplicated the collective form in the most of exercises. Key words: Training process, training content, didactic forms, locomotive abilities, locomotive skills
Klíčová slova:
didaktické formy; pohybové dovednosti; pohybové schopnosti; tréninkový obsah; Tréninkový proces; didactic forms; locomotive abilities; locomotive skills; training content; Training process