Název:
Knihy, které máme znát, a jak je máme znát
Překlad názvu:
Books ve have to know and how we have to know them
Autoři:
Čepelová, Hedvika ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá konceptem "knih, které máme znát" z pohledu sociologické teorie Pierra Bourdieua. Zaměřuje se na "knihy, které máme znát" v souvislosti se studiem a studovaným oborem. Analyzuje podmínky akademické půdy jakožto pole, roli studijní literatury jako "knih, které máme znát" v tomto poli, zabývá se tím, kdo tyto knihy určuje, jak s nimi lze zacházet a vzájemnými vazbami mezi tímto. Popisuje také význam těchto "knih, které máme znát" mimo pole akademické půdy a jejich vznik v souvislosti s veřejným míněním a specifickým kontextem. Zabývá se také faktory, které určují, jak se subjekt "rozhoduje" dané knihy "znát". Empirický rámec práce představují současné podmínky českého vysokého školství, k jejichž popisu bylo využito legislativních předpisů, analytických dokumentů a výzkumných zpráv, stejně jako strategických a politických dokumentů.The thesis explains the "books we have to know" using terms and theoretical views of Pierre Bourdieu. It concentrates on "books we have to know" according to studying and study field. It analyzes the conditions of higher education as a field, the role of "books to be known" within it. It explains how these books are set up and how to treat them, and also how this all reciprocal links. It describes the importance of these books outside the academic field and setting up them by the public oppinion and specific kontext. The explanation involves describing factors which determinates "how" subject "decides" to "know" these books. The empirical basis of these work correspond to the contemporary conditions of higher education in Czech Republic usnig laws, analyzes and research reports, strategies and policy papers to its descripton.
Klíčová slova:
akademická půda; Literatura; studenti; vysoké školství; vědění; academic field; higher education; knowledge; Literacy; students