Original title:
Hypertextury v JaGrLib
Translated title:
Hypertextury v JaGrLib
Authors:
Bártová, Kristina ; Pelikán, Josef (advisor) ; Pavlík, Ivo (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The object of this work is to implement and test ray marching algorithm in graphical library JaGrLib. Through the use of this algorithm, we will be able to render hypertextures - objects with very complex surface or with not well defined boundary surface. In this project we will make use of already implemented ray tracing algorithm, which we will extend to the march method. Ray marching will be tested on soft objects and the functions used to create hypertextures will be defined by noise and fractal functions.Cílem této práce je implementovat a otestovat algoritmus ray marching v grafické knihovně JaGrLib. Pomocí tohoto algoritmu budeme moci vykreslovat tzv. hypertextury - objekty s neuvěřitelně komplexním povrchem či naopak s povrchem, který není přesně definovatelný. V práci budeme navazovat na již implementovaný algoritmus ray tracing, který rozšíříme o metodu march. Ray marching otestujeme na tzv. soft objektech a funkce aplikované k vytvoření hypertextur budeme definovat pomocí šumových a fraktálových funkcí.
Keywords:
computer graphics; fractal; hypertexture; JaGrLib; noise function; ray marching; ray tracing; Skel; soft object; fraktál; hypertextura; JaGrLib; metoda sledování paprsku; počítačová grafika; ray marching; Skel; soft objekt; šumová funkce
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/37783