Název:
Nová Nová scéna:Marketingová komunikace Nové scény Národního divadla od ledna 2010 do jara 2011 ("relaunch" značky)
Překlad názvu:
The New New Stage: Marketing communication of the New Stage of National Theatre between January 2010 and spring 2011 (brand relaunch)
Autoři:
Jančařík, Jonáš ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Dolanská, Nora (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Nová Nová scéna: Marketingová komunikace Nové scény Národního divadla od ledna 2010 do jara 2011 ("relaunch" značky)" pojednává o marketingové komunikaci Nové scény Národního divadla v daném období. Téma zachycuje jako ukázku možností marketingu a marketingové komunikace v kulturní sféře. Pražská Nová scéna je kulturní instituce s bohatou historií. V osmdesátých letech sloužila především činohře Národního divadla, po roce 1992 pak Laterně magice. V roce 2010 ale vstoupila do nové éry, ve které se její tvář zcela mění. Z Nové scény, která nyní patří opět přímo pod Národní divadlo, se stává všestranná instituce, která hostí mnoho různých uměleckých forem. Tato vnitřní proměna se samozřejmě projevuje i navenek. Zavedené vnímání "značky" Nové scény se mění a její vedení používá nástroje marketingové komunikace k tomu, aby tento proces řídilo pokud možno efektivně a s pozitivním výsledkem. V práci je analyzována Nová scéna z marketingového hlediska, jsou probrány jednotlivé komunikační nástroje, které Nová scéna využívá a je provedena analýza ohlasu nového konceptu v médiích.The bachelor thesis "The New New Stage: Marketing communication of the New Stage of National Theatre between January 2010 and spring 2011 (brand relaunch)" deals with the marketing communication of the New Stage in the given period. It uses the topic as an example of the possibilities marketing and marketing communication has in the cultural sector. Prague's New Stage is a cultural institution with a deep history - it was open already in 1982. In the 80s it was used mostly for theatre pieces of the National Theatre, after 1992 it served for Laterna Magika. But in 2010 it entered a new era, in which its image is being changed completely. The New Stage - now (again) belonging to the National Theatre - is turning into a diverse institution hosting many different forms of art. Of course, this inner change has its impact on the outside, too. The established image of the New Stage is changing and its management is using marketing communication tools in order to manage this process effectively and with a positive outcome. In this thesis, the New Stage is analysed from a marketing perspective, the individual communication tools used are discussed and also the reception of the new concept in the media is analysed.
Klíčová slova:
branding; divadlo; marketing; marketingová komunikace; Nová scéna; relaunch; umění; art; branding; marketing; marketing communication; New Stage; relaunch; theatre