Original title:
Podpora lidí s tělesným postižením. Projekt "Práce na míru šitá"
Translated title:
Educative Campaign for People with Psychical Disabilities. Project "Tailored Job"
Authors:
Brůnová, Lada ; Dolanský, Pavel (advisor) ; Ježek, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (abstrakt) V bakalářské práci Podpora lidí s tělesným postižením. Projekt "Práce na míru šitá" se věnuji sociálnímu marketingu, a to konkrétní sociální kampani občanského sdružení Asistence o.s. a jejím jednotlivým aspektům s ohledem na české neziskové prostředí. Velkou část věnuji komunikačnímu mixu, jehož správné sestavení může neziskové organizaci ušetřit peníze, s jejichž nedostatkem často bojuje. V závěru práce jsem se pokusila projekt zhodnotit zejména po komunikační stránce a nastínit, jak by mohla být komunikace vylepšena a jakými cestami by se měla Asistence o.s. vydat do budoucna.The Thesis "The Educative Campaign for People with Psychical Disabilities. Project "Tailored Job" deals with social marketing, specifically social campaign of a non-profit organization Asistence o.s. and its various aspects with regard to the Czech non-profit environment. I devote a large part of the thesis to the communications mix which, if used cleverly, saves the non-profit organization some money. Finally, I try to evaluate the project, in particular the communications site and outline how it could be improved and what communication channels should be used in the future.
Keywords:
CSR; Employment challenge; Non-profit sector; People with physical and multiple disabilities; project; Social marketing; CSR; lidé s tělesným a kombinovaným postižením; Neziskový sektor; podpora zaměstnání; projekt; sociální marketing
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/36857