Original title:
Lingvistická hra a dyslexie ve výuce francouzštiny
Translated title:
Dyslexia and language game in classes of French
Authors:
Jašková, Petra ; Machleidtová, Silva (advisor) ; Müllerová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
fre Abstract:
[eng][cze] Title of the thesis: Dyslexia and language game in classes of French Keywords: Game, activity, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, special learning disability, reeducation. Abstract: This thesis deals with dyslexia and language play in ELF classes. It offers games and activities that can meet the needs of dyslexic students and thus contribute to their rehabilitation. The games are designed specifically for younger beginners and can be recommended primarily for integrated classes. This thesis aims to become a tool for teachers in the selection of appropriate play activities.Anotační list Název diplomové práce: Lingvistická hra a dyslexie ve výuce francouzštiny Klíčová slova: Hra, aktivita, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, speciální porucha učení, reedukace. Abstrakt: Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a hry ve výuce francouzštiny. Navrhuje hry a aktivity, které by odpovídaly specifickým potřebám dyslektiků a tím přispívaly k jejich reedukaci. Hry jsou určeny především pro mladší žáky, začátečníky a mohou být doporučeny hlavně pro třídy s integrovanými žáky. Práce se má stát pomůckou učiteli při výběru vhodných herních aktivit.
Keywords:
activity; dysgraphia; dyslexia; dysortographia; Game; reeducation; special learning disability; aktivita; dysgrafie; dyslexie; dysortografie; Hra; reedukace; speciální porucha učení
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/35905