Překlad názvu:
Frédéric Chopin as Pianist and Teacher
Autoři:
Loizou, Valentine ; Kittnarová, Olga (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This diploma dissertation is concentrated on Frederick Chopin as a piano player and pedagogue. His approach to piano pedagogy was visionary as concerns the physiology of the hand and the body's coordination with the instrument. As a musician and pianist he was deeply admired by his contemporaries. His individual style of playing captivated his listeners. This knowledge will ultimately help performers to understand and interpret Chopin's works. The first chapters are focused on Chopin's biography and compositions in chronology. In chapter two we see Chopin as a composer, his choice of genres, his inspirations and early influences as well as what characterizes his works. Chapter three is concerned with Chopin's style of playing (3.1), his opinion about other musicians (3.2) and his relationship with other pianists (3.3). Chapter 3.4 deals with the major issue in Chopin's life which was his reluctance to perform in public. Chapter 3.5 presents in detail Chopin's concerts and repertoire and the following Chapter 3.6 focuses on Chopin's skills as improviser. Chapter four examines Chopin as a teacher and the important role teaching played in his life. Two separate chapters concentrate on Chopin's students (4.2) and the repertoire studied with their teacher (4.3). The testimonies of Chopin's students...Résumé Tato diplomová práce je zaměřena na Fredericka Chopina jako pianistu a pedagoga. Jeho přístup ke klavírní pedagogice byl předvídavý co se týče fyziologie ruky a koordinace těla a nástroje. Jako hudebník a klavírista byl hluboce obdivován současníky. Osobním stylem hry uchvacoval své posluchače Seznámení s ním zásadně pomůže hráčům k porozumění a interpretaci Chopinových děl. Prvá kapitola je chronologicky zaměřena na Chopinův životopis a tvorbu. Druhá kapitola nazírá Chopina jako skladatele, jeho výběr žánrů, jeho inspirace a rané vlivy stejně tak jako vše, co výrazně charakterizuje jeho dílo. Třetí kapitola se týká Chopinova stylu hry (3.1), jeho názoru na ostatní hudebníky (3.2), a jeho vztahu k ostatním klavíristům (3.3). Kapitola 3.4 pojednává o hlavním problému Chopinova života, kterým byla nechuť hrát před publikem. Kapitola 3.5. uvádí podrobně Chopinovy koncerty a repertoár a následující kapitola 3.6. se zaměřuje na Chopinovy dovednosti improvizátora. Čtvrtá kapitola zkoumá Chopina jako učitele a zabývá se tím, jak významná byla role učitele v jeho životě. Dvě samostatné kapitoly se zaměřují na Chopinovy studenty (4.2) a repertoár (4.3), který studovali se svým učitelem Svědectví Chopinových studentů nám dává obraz toho, jaký byl Chopin učitel a jaké byly jeho rady, týkající se techniky a...