Název:
Telefonická krizová intervence (Specifika práce na lince důvěry)
Překlad názvu:
Telephone Crisis Intervention (Specific Aspects of working at Helpline)
Autoři:
Pittnerová, Monika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Schõnfelderová, Marie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce vysvětluje pojem krize, krizová intervence a telefonická krizová intervence, její postupy a techniky. Zabývá se historií vzniku linek důvěry v České republice, ale i ve světě. Blíže se zaměřuje na strukturu a zásady vedení hovoru na lince důvěry. Zjišťuje požadavky, které jsou kladeny na pracovníka linky důvěry, a představuje některé organizace pořádající výcviky v telefonické krizové intervenci. Uvádí organizace věnující se telefonické krizové intervenci i na mezinárodní úrovni. Pracovník na lince důvěry, tedy pracovník v pomáhajících profesích může být ohrožen tzv. syndromem vyhoření. Z toho důvodu práce neopomíjí kapitoly věnující se supervizi a psychohygieny. V závěru práce jsou uvedeny konkrétní hovory ze služby na lince důvěry.The thesis explains the concept of crisis, crisis intervention and telephone crisis intervention, its procedures and techniques. It's focused on history of Helplines not only in Czech Republic but also in the world. It looks closely at the format and principles involved in Helpline call management. The thesis identifies requirements that are imposed on trained specialists and presents some of the institutions that organize training in telephone crisis intervention. Not only Czech but also international organizations focusing on telephone crisis interventions are introduced. A telephone counselors might be at risk for so-cold "burnout syndrome", therefore, the thesis includes chapters devoted to supervision practice and mental hygiene. Finally, the specific Helpline calls are listed.
Klíčová slova:
Krize; krizová intervence; kurz telefonické krizové intervence; linka důvěry; pracovník linky důvěry; práce s emocemi; psychohygiena; specifika práce na lince důvěry; supervize; syndrom vyhoření; telefonická krizová intervence; Burnout Syndrome; Course in Telephone Crisis Intervention; Crisis; Crisis Intervention; Helpline; Mental Hygi; Specific Aspects of working at Helpline; Supervision; Telephone Crisis Intervention; Telephone Crisis Intervention Worker; Working with Emotions