Original title:
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Translated title:
Project "Class symbol" and a square grid
Authors:
Olšovská, Petra ; Kaslová, Michaela (advisor) ; Bomerová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.The thesis is based on the constructivistic approach to mathematics at primary school and geometry topics situated in the environment of square grid. It researches the extent to which pupils are able to use the experience with the square grid in the project method. For this purpose, observed two groups of pupils aged 10-11 years, experimental and control group. Work with the experimental group was situated in two weeks.
Keywords:
constructivism; enlarging - similarity; mathematical knowledge; plane geometry; project method; square grid; konstruktivismus; matematické poznání; projektová metoda; rovinná geometrie; zvětšování - podobnost; čtvercová síť
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/34756