Original title: Propojení EU a Kazachstánu na bázi železniční dopravy
Translated title: Interconnection of the European Union and Kazakhstan on the Basis of the Railway Service
Authors: Tleuzhanova, Zhuldyz ; Mervart, Michal (advisor) ; Hejdučková, Iva (referee)
Document type: Master’s theses
Year: 2008
Language: cze
Publisher: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstract: Pro eurasijský světadíl, např. větší část Ruska, západní a centrální část Číny, státy Centrální Asie, Západní a Východní Evropu vzájemný obchod účinněji může být realizován prostřednictvím pozemních komunikací. Transkontinentální železniční spojení je bezpečnější, dvakrát levnější a kratší než námořní přeprava. Díky své geografické poloze, politické stabilitě, ekonomickému růstu, technickým a technologickým předpokladům Kazachstán má obrovský tranzitní potenciál a může sloužit mostem mezi Evropou a Asií v systému transkontinentálních železničních koridorů. Není náhodou, že existovala Velká Hedvábná cesta, jejíž podstatná část procházela územím Kazachstánu. Obsahem práce je analýza ?eurokazašských? vztahů, charakteristika železniční dopravy Kazachstánu, popis transkazašských a transevropských železničních koridorů a návrhy jejich propojení.
Keywords: Kazachstán; propojení železničních koridorů; transkontinentální koridory; železniční infrastruktura

Institution: University of Economics, Prague (web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague.
Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/5527

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-2989


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > University of Economics, Prague
Academic theses (ETDs) > Master’s theses
 Record created 2011-07-01, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share