Název:
Motorika žáků základních škol praktických
Překlad názvu:
Motor skills of special schools pupils
Autoři:
Karasová, Martina ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Potměšil, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Motorika žáků základních škol praktických Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit úroveň motorických schopností žáků základních škol praktických v testové baterii Oseretzkého a získané hodnoty porovnat s výsledky žáků běžné základní školy. Metody: Ke stanovení úrovně motorických schopností žáků základních škol praktických a žáků běžné základní školy byla použita testová baterie Oseretzkého pro věkovou kategorii 13-14 let (Čelikovský, 1977). Baterie obsahovala následující testy: 1. "rovnováhu na pravé a levé noze", 2. "koordinace prstů", 3. "výskok", 4. "tapping", 5. "třídění mincí a zápalek", 6. "mrkání". Výsledky: Z hlediska průměrného výkonu v jednotlivých testech byla prokázána nižší úroveň motorických schopností u žáků základních škol praktických. Z hlediska hodnot Cohenova indexu "d" (při stanovení minimální hranice 0,5) byla nižší úroveň motorických schopností prokázána u děvčat v testech "rovnováha na pravé a levé noze", "pletení", "tapping" a "mrkání". U chlapců v testech "rovnováha na pravé a levé noze" a "mrkání". Při celkovém hodnocení výkonů dívek a chlapců dohromady byla nižší úroveň motorických schopností zjištěna jen u testu "rovnováha na pravé a levé noze", "koordinace prstů" a "mrkání". Celkové hodnocení výkonů žáků v testové baterii dle Cohenova indexu potvrdilo...Title: Motor skills of special schools pupils Objectives: The main purpose of this work was to find out the level of motor skills of specials schools pupils in the practical test battery and the obtained value confront with results of pupils of common primary school. Methods: To determine the level of motor skills of special schools pupils and elementary school pupils was used to test battery Oseretzki for age group 13 - 14 years. The battery includes the following tests - 1. "balance the right and left leg", 2. "coordination of fingers", 3. "jumpig", 4. "tapping", 5. "grading of coin and matches", 6. "wink". Results: In terms of average performance in individual's test was demonstrated lower levels of motor skills of special schools pupils. In terms of values of Cohen's index "d" (outline 0,5) was a lower level of motor skills demonstrated by girls in tests "balance the right and left leg", "knitwork", "tapping" and "wink". By the boys was demonstrated in test "balance to the right and left leg" and "wink". In the overall assessment performance of boys and girls together was lower levels of motor skills detected just a tests "balance to the right and left leg", "koordination of fingers" and "wink". Overall assessment of pupils performance in the test battery, according to Cohen's index confirmed a...