Název:
Dyspraxie a její reedukace v mladším školním věku
Překlad názvu:
Dyspraxia and its Reeducation in the School Age
Autoři:
Roškotová, Irena ; Hátlová, Běla (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Dyspraxie a její reedukace v mladším školním věku Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo posoudit, jak fyzioterapeutem sestavené cvičení ovlivní život žáka základní školy s diagnostikovanou dyspraxií, dysgrafií a dysortografií. Metody: Byla použita metoda dlouhodobého pozorování vybraného žáka v jeho obvyklém prostředí. Pro zjištění osobní, rodinné a školní anamnézy byla aplikována metoda řízených i otevřených rozhovorů s rodiči a pedagogy. Dále byly provedeny testy laterality a zkoušky jemné a hrubé motoriky. Výsledky: Výsledky měly potvrdit zda pravidelnost cvičení na protažení, posílení a následné uvolnění zlepší jemnou a hrubou motoriku žáka s dyspraxií. Zda také dovednosti získané během pravidelné rehabilitace přispějí k začlenění žáka s dyspraxií do kolektivu chlapců a povede k jeho větší samostatnosti. Po sestavení cvičebního plánu a jeho pravidelného cvičení bylo zaznamenáno posílení svalového korzetu celého těla a zlepšení koordinace. Po pravidelném cvičení na jemnou a hrubou motoriku jsme registrovali uvolnění pravé ruky a tím zlepšení grafomotoriky. Klíčová slova: dyspraxie, dysgrafie, dysortografie, specifické poruchy učení, lateralita, jemná a hrubá motorika.Title: Dyspraxia and its reeducation in the school age Objectives: The main goal in this master thesis was to assess how prepared physiotherapist exercises influence the life of student with diagnosed dyspraxia, dysgraphia and dysorthography Methods: It was use the method of long-term observation of the child in his usual environment. The method of controlled and open interview with parents and teachers was applied to identify a personal, family and school history of the child. Also was carried out tests of laterality and tests fine and gross motor skills. Results: The results should confirm whether the regularity of stretching exercises, strengthening and subsequent release improves fine and gross motor skills of student with dyspraxia. Whether the skills acquired during the regular rehabilitation will contribute to the integration of students with dyspraxia in the group of children and will lead to greater autonomy. After preparing the training plan, and after his regular exercise has been reported strengthening of the muscle corset around the body and improving the coordination. After regular exercises on fine and gross motor skills, we registered the release of his right hand and thereby improve of a graphomotoric skills. Keywords: dyspraxia, dysgraphia, dysortographia, specific learning...