Original title:
Jitka Smutná, Jan Vlasák - herecká a pedagogická metoda
Translated title:
Jitka Smutná, Jan Vlasák - acting and pedagogic method
Authors:
Balonová, Izabela ; Pšenička, Martin (advisor) ; Etlík, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je studií zabývající se hereckou a pedagogickou metodou dvou významných českých herců, Jitky Smutné a Jana Vlasáka. Na základě vybraných rolí jsem se pokusila dospět k tomu, jakým způsobem oba herci přistupují ke svým rolím a jak je jejich výkon vnímán kritickou obcí, abych mohla definovat to, co je na jejich hře a herectví typické. V kapitole ONI pak dále bádám, jak Smutná a Vlasák přistupují ke svým žákům - jakým způsobem je formují a co považují ve výuce herectví za důležité.This thesis is a study of an acting and educational method of two distinguished Czech actors, Jitka Smutná and Jan Vlasák. Based on selected roles I tried to conclude how both actors approach their characters, and how reviewers perceive their effort, so that I could define what is typical for their acting and dramatic art as a whole. In the chapter THEY I further explore how Smutna and Vlasak approach their students - in what manner they form them, and what they consider important in acting training.
Keywords:
Czech Acting; Pedagogy; pedagogika; české herectví
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/34282