Název:
Divadelní pouť
Překlad názvu:
Theatre fair
Autoři:
Pantáková, Magdalena ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se tematicky zaměřuje na "Divadelní pouť", plenérovou kulturní akci, která se konala v druhé polovině osmdesátých let dvacátého století v Praze a ve které se spojovaly produkce rzných uměleckých uskupení. Cílem je představení Divadelní poutě s drazem kladeným na divadlo a její zařazení do kontextu tzv. novodobého nekamenného divadla na našem území. Na základě konkrétních faktografických údaj je přiblížen její vznik a struktura. Text se zaměřuje na jednotlivé soubory a účinkující, charakterizuje jejich výstupy a pojmenovává divadelně-historickou inspiraci, ze které v dílčích inscenacích vycházeli. Postihuje také mimodivadelní oblasti (hudbu, výtvarné umění, fotografii), které významně ovlivňovaly její výslednou podobu. Reflektována je také činnost Divadelní poutě na zahraničních zájezdech. Podstatná část práce je zaměřena na charakteristiku Divadelní poutě a její teoretické pojmenování. Zmíněn je taktéž navazující projekt Divadelního ostrova. V závěru práce je uveden soupis účinkujících a data konání Divadelní poutě po jednotlivých ročnících. Vzhledem k výrazné výtvarné stylizaci celé akce je podstatnou součástí práce její obrazová příloha.The thesis is focuses on "Theatre Fair" opened air cultural project which took place in the second half of nineteen eighties in Prague, where different art groups connected and integrated their performances. The goal is to introduce Theatre Fair and, concentrating specifically on theatre, examine how Theatre Fair participated in the new era of "non-concrete theatre" in The Czech Republic. There is a focus on the birth and structure of Theatre Fair, which is based on factual information. The text centres attention on each individual art group and its performances. It will bee seen that these performances are characterized by, and based on, historical theatrical inspiration. The thesis also addresses non-theatre areas such as music, visual arts and photography, which influenced the final shape of the project. It also reflects the activities that Theatre Fair engaged in on foreign tours. A considerable part of the thesis focuses on the characteristics of Theatre Fair and its theoretical basis. The project "Theatre Island", which followed the original Theatre Fair, is also considered in this thesis. In considerations of the distinctive visual art style of the project, a picture appendix is included in the thesis.
Klíčová slova:
festival; české divadlo v 80. letech; Czech Theatre in 80s; Festival