Název:
Genderové aspekty českého skautingu. Proč chodí holky do skauta?
Překlad názvu:
Gender aspects of Czech Scouting. Why would girls join Scouting?
Autoři:
Žárská, Magdaléna ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce představuje informace získané během kvalitativního výzkumu, který se konal v Praze v roce 2009. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s dětmi ze skautských oddílů analyzuje genderové aspekty českého skautingu. Ve své diplomové práci představuji krátkou historii skautského hnutí ve světě i v České republice se zaměřením na formování dívčího skautského hnutí. Mým předpokladem je, že český skauting nabízí unikátní prostředí pro genderově senzitivní vzdělávání. Domnívám se, že nekoedukované skautské oddíly jsou v tomto procesu klíčovým prvkem, protože dětem nabízejí možnost vyzkoušet si různé věci a aktivity bez genderově motivovaných společenských předsudků. Tento předpoklad se snažím ověřit skrze analýzu zkušeností mých respondentů a respondentek.This thesis presents data gained from qualitative research that took place in Prague, Czech Republic in 2009. Based on semi-structured interviews with kids from Scout Groups it analyzes gender aspects of Czech Scouting. In my thesis, I introduce a short history of the Scout Movement in the world, as well as in the Czech Republic with a specific interest in the formation of the Girl Scouting. My assumption is that Czech scouting offers special environment for gender sensitive education without realizing the great potential. I suggest that the absence of coeducation in the scout units is the key element in gender sensitive education with the opportunity for the children to try freely whatever they wish for without being pressurized by the social prejudices about their gender which I try to verify through the experiences of the children.
Klíčová slova:
gender; identita; Skauting; zkušenost; experience; gender; identity; Scouting