Název:
Kvalita tělesné výchovy žáků integrovaných do základních škol v Královéhradeckém kraji
Překlad názvu:
Quality of physical training for children integrated into elementary schools in the region of Hradec Králové
Autoři:
Mikušíková, Kristýna ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Potměšil, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Kvalita tělesné výchovy dětí integrovaných do základních škol v Královéhradeckém kraji Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit a posoudit míru kvality tělesné výchovy dětí integrovaných do základních škol v Královéhradeckém kraji. Metody: Použili jsme metodu dotazníkového šetření. V dotazníku bylo 33 otázek zaměřených na zapojování žáků se zdravotním postižením do hodin tělesné výchovy, bezbariérovost školních objektů, vybavení prostorů pro tělesnou výchovu a na samotný obsah hodin tělesné výchovy a současně vzdělávání pedagogů v oblasti speciální pedagogiky a aplikované tělesné výchovy. Dotazník byl rozeslán pedagogům tělesné výchovy na běžných základních školách, kde jsou integrováni žáci se zdravotním postižením. Zpět se vrátilo celkem 21 dotazníků. Výsledky: Ve výsledcích práce jsme odkryli nedostatky integrace do školní tělesné výchovy, vyplývající z nefunkčnosti faktorů (žáka, rodiče, vzdělanosti pedagoga, bezbariérovosti školních objektů, osobní a pedagogické asistence, legislativy, kompenzačních a speciálních pomůcek) ovlivňujících tělesnou výchovu žáků se zdravotním postižením. Ve velké míře se setkáváme s osvobozováním dětí zdravotně postiženích z tělesné výchovy a vedle toho vzdělanost pedagogů ve speciální pedagogice a aplikované tělesné výchově není dostačující....Title: Quality of physical training for children integrated into elementary schools in the region of Hradec Králové. Objectives: The main goal of this paper is determining and evaluating the quality of physical training for children integrated into elementary schools in the region of Hradec Králové. Methods: The research was done using questionnaires. The main topics covered by the questionnaires were the inclusion of children into physical training classes, accessibility of school facilities, equipment for PT classes and the content of the PT classes and the education of teachers in the field of special education and applied physical training. The questionnaire was sent to PT teachers at regular elementary schools, at which disabled pupils are integrated. Results: In the paper we discovered flaws in the integration into PT classes that are caused by incorrect function of individual factors influencing the physical training of disabled pupils. These are mainly lack of knowledge of improper exercises and contra-indication for pupils, insufficient education of teachers and incompliance with legal regulations at regular elementary schools in the region of Hradec Králové. Keywords: integration, health insurance, physical training, applied physical training, assistive devices, sport.