Název:
Společenská odpovědnost firem: strategická výhoda a vliv na finanční výkonnost : case study z České republiky
Překlad názvu:
Corporate social responsibility: strategic advantage and relationship with financial performance Case study from the Czech republic
Autoři:
Müllerová, Michaela ; Hák, Tomáš (vedoucí práce) ; Kašparová, Klára (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Společenská odpovědnost firem je konceptem dobrovolného přijetí odpovědnosti za dopady svých aktivit na okolí a skupiny, jichž se aktivity firem přímo či nepřímo dotýkají. Společenská odpovědnost firem je dnešní značkou a zárukou toho, že firmy provozují své aktivity nejen v rámci zákonných požadavků a morálních standardů společnosti, ale míří daleko za hranice legislativy a základních morálních hodnot společnosti. Firmy svou společenskou odpovědností demonstrují, že se angažují na řešení společenských otázek, suplují funkci státu při podpoře sociálně slabších či znevýhodněných skupin, ale také vyvíjejí aktivity, které mají pozitivní dopady na životní prostředí, zastávají etické zásady podnikání, pečují o své zaměstnance, distancují se od korupce a úplatkářství atd. Tato práce se zabývá nestranným představením konceptu společenské odpovědnosti od jejich kořenů po současné přístupy, nestraně představuje hlavní názorové proudy i přidružené teorie, které koncept společenské odpovědnosti firem v jistých aspektech formovaly. Dále seznamuje s otázkou vlivu společenské odpovědnosti na finanční výkonnost firem a představuje důležité empirické výzkumy v této oblasti s různorodými výsledky. Z těchto studií pak čerpá metodu a ověřuje aplikovatelnost na české prostředí, vč. empirického ověření. Výsledky analýz...The corporate social responsibility is a voluntary concept of firm's embrace of responsibility for the impact of its activities on the environment and society. The corporate social responsibility is the brand and guarantee that firm runs its activities not only within the law and ethical standards, but goes far beyond the law and moral values. Firm demonstrates its social responsibility through engagement in social issues, substitute for the state in support of underprivileged or disadvantaged groups, but also develop activities which have positive impacts on the environment, advocate and meet ethical business principles, take care of their employees, to distance themselves of corruption and bribery, etc. This thesis deals with the objective introduction of corporate social responsibility concept from its origin to contemporary approaches. The thesis introduces related theories which contributed to corporate social responsibility as well. In addition, this thesis familiarizes with the open question of relationship between corporate social responsibility (performance) and firm's financial performance and presents the important empirical research in this area. Results of analysis, done in this thesis, indicate a slight negative relationship between corporate social responsibility (independent...
Klíčová slova:
finanční výkonnost; geografický rozměr společenské odpovědnosti; Společenská odpovědnost firem; společenská výkonnost firem; strategické CSR; teorie zájmových skupin; corporate social performance; Corporate social responsibility; financial performance; geographical dimension of corporate social responsibility; stakeholder theory; strategic CSR