Original title:
Prevence sociálních deviací ve Středisku výchovné péče v Plzni
Translated title:
Prevention of social deviation in the educational care centre in Pilsen
Authors:
Švec, Josef ; Poláčková, Věra (advisor) ; Koťa, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci je zpracována náplň práce středisek výchovné péče a jejich možnosti v prevenci sociálních deviací, dále se zaměřuje na činnosti ve Středisku výchovné péče v Plzni. V teoretické části jsou v první kapitole charakterizovány základní pojmy, ve druhé kapitole je definován pojem prevence a uvedeny druhy a kritéria prevence. V další kapitole se pojednává o systému péče o osoby s poruchami chování v České republice. Následující kapitoly popisují střediska výchovné péče jako instituci, jejich klientelu, diagnostiku a pedagogickou dokumentaci. Druhá část diplomové práce je praktická a pozornost je v ní věnována Středisku výchovné péče v Plzni: struktuře, výchovně vzdělávacím činnostem a organizaci péče o klienty internátního oddělení. V poslední kapitole je popsána terapie ve Středisku výchovné péče v Plzni.This diploma work subject is working of the educational care centres and their possibilities of social deviation prevention; it is especially interested in working in the educational care centre in Pil sen. In the theoretical part basic ideas are characterised, the prevention and its kinds and standard s are defined in the second chapter. The system of taking care of persons with behaviour disorders in the Czech Republic is told about. The educational care centres as institutions, their customers, diagnoses and pedagogical documentation are described in the following chapters. The second part of this diploma work is practical and the special attention is paid to the educational care centre in Pilsen, its structure, educational activities and organizing care of the customers living in the boarding-house (school hostel). The therapy in the educational care centre in Pilsen is described in the last chapter.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/31862