Název: Právnické osoby
Překlad názvu: Juridical persons
Autoři: Frinta, Ondřej ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent) ; Hurdík, Jan (oponent)
Typ dokumentu: Disertační práce
Rok: 2008
Jazyk: cze
Abstrakt: V prvé části ("pohled institucionální") tedy nejprve podáváme čtenáři stručný popis současného diskurzu o právnické osobě (co do jeho aktérů, řešených otázek i prostor, v nichž se diskurz odehrává). Domníváme se totiž, že nejprve je třeba siuvědomit, z jakého myšlenkového prostředí autor pochází a jak jej toto ovlivňuje. Nijak se netajíme tím, že nás ovlivnil především diskurz český, který se vyznačuje řešením dílčích otázek a pouze malým zájmem o právnickou osobu jako takovou, v její obecnosti (srov. níže). Těžištěm této části práce je pojmové instrumentárium používané v souvislosti s právnickou osobou. Nelze přemýšlet o právnické osobě bez toho, aby si autor nejprve nevyřešil chápání výše uvedených základních pojmů v teoretické rovině. Pouze po takovémto propracování pojmového instrumentária lze přikročit k vyslovení obecných závěrů o institutu právnické osoby, jakož i ke zkoumání de lege lata. Zkoumání právnické osoby z hlediska de lege lata je pak předmětem druhé části práce ("pohled pozitivně-právní"). Nejde ovšem pouze o zkoumání platné právní úpravy, začleňujeme sem pro úplnost také pohled historický. Není jistě překvapením, že v rámci historického ohlédnutí se dostaneme až do kolébky právního myšlení, do starověkého Říma. Považujeme však za důležité vyzdvihnout, že tak nečiníme v rámci jakéhosi...

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/17719

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-294449


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Disertační práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-25, naposledy upraven 2022-03-04.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet