Original title:
Kvalita života dětí s onemocněním Diabetes Mellitus I. typu
Translated title:
Diabetes Mellitus type I. in childhood: quality of life study
Authors:
Bendová, Markéta ; Mareš, Jiří (advisor) ; Vlčková, Naděžda (referee) ; Gayer, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Autor: Markéta Bendová Instituce: Ústav sociálního lékařství Lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Hradci Králové, odděleni ošetřovatelství Název práce: Kvalita života děti s onemocněním Diabetes mellitus I. typu Vedoucí práce: prof. PhDr. Jiří Mareš, CSc. MUDr. Barbora Červíčková Počet stran: 82 Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2008 Klíčová slova: kvalita života, diabetes mellitus, ošetřovatelská peče, dotazník Bakalářská práce je věnovaná kvalitě života děti s onemocněním Diabetes mellitus I. typu. Teoretická část pojednává o kvalitě života obecně a je také zaměřena na dětsky věk. Je v ni zmíněn vliv chronického onemocněni na kvalitu života. Při chronickém onemocněni, kterým diabetes je, je velice důležitá sociální opora. Druhá část teoretické časti nás seznamuje s onemocněním Diabetes mellitus I. typu, jeho léčbou a režimovými doporučeními v běžném životě. Empirická část je zaměřena na výzkum kvality života děti s diabetem. K výzkumu bylo použito přeloženého anglického dotazníku. Dále byl proveden výzkum "Přinos nemoci z pohledu děti".The thesis is devoted to the diabetes mellitus type I child patients' quality of life. The first theoretical part deals with the quality of child's life as such. The influence of a chronic disease on a quality of life is discussed in this part. In a chronic disease, of which diabetes is an excellent example, a social support is of essential importance. The second theoretical part depicts the nature of diabetes mellitus type I, its treatment and special regime of patient's daily life. The practical part of the thesis explores the quality of life of diabetic children using a Czech version of formerly English questionnaire. A survey of "Benefit of the disease from the child's point of view" has also been made.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/16487